Протягом якого періоду замовник розглядає вимогу про усунення порушення у процесі проведення процедури закупівлі?
Замовник протягом 3 днів розглядає вимогу, приймає і оприлюднює рішення щодо неї. За цей період замовник повинен опублікувати відповідь на вимогу і (у випадку задоволення вимоги) внести відповідні зміни до умов закупівлі або переглянути рішення про дискваліфікацію та/або рішення про визначення переможця. Перегляд таких рішень можливий лише в період до підписання договору. Після обрання статусу рішення щодо вимоги “Задоволено”, “Відхилено” або “Не задоволено” замовник в обов’язковому порядку оприлюднює обґрунтування щодо свого рішення. Після розміщення відповіді щодо вимоги замовником вимога набуває статусу “розглянуто Замовником”, та ініціатор вимоги протягом 2 днів оцінює відповідь “Задовільно”/“Незадовільно”. Якщо відповідь ініціатора вимоги не задовольнила, Вимога автоматично набуває статусу “Скарга” та направляється на розгляд до Уповноваженого органу. Вимога вважається вирішеною, якщо ініціатор Вимоги не оцінив відповіді замовника протягом 3 днів після розміщення такої відповіді.
Що саме робити учаснику, якщо він помітив порушення з боку замовника?
У випадку виявлення порушення учасник може звернутися до замовника із Вимогою щодо усунення порушення у процесі проведення процедури закупівлі через відповідну електронну форму на своєму майданчику, відповідно до вимог Закону.
Як можна оскаржити закупівлю?
Оскаpження пpоцедуp закупівлі в електpонній системі закупівель здійснюється в поpядку, пеpедбаченому законодавством. Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Порядок оскарження та вимоги до скарги відбуваються на підставі ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Чи може учасник редагувати/видаляти свою пропозицію?
Учасник має право вносити зміни та уточнення до поданої ним пропозиції до закінчення періоду подання пропозицій, визначених замовником. Уся історія змін, внесених у цей період, зберігається і стає доступною для перегляду всім користувачам Системи після закінчення аукціону. Учасник може анулювати свою пропозицію лише в період подання пропозицій.
Коли вважається процедура закупівлі завершеною?
Закупівля вважається завершеною, якщо було підписано договір або процедуру закупівлі було відмінено чи торги не відбулись. Строк на завершення закупівлі не може перевищувати 30 днів з закінчення строку подання пропозицій.
Чи потрібно розміщувати у системі договір? Протягом якого періоду?
Договір розміщується в Системі замовником протягом 2 робочих днів з дня його укладання та перебуває у вільному доступі для перегляду користувачами Системи.
Протягом якого періоду потрібно укласти договір замовнику з переможцем?
Договір за результатами проведення закупівлі підписується між замовником та переможцем поза Системою згідно з чинним законодавством не раніше ніж через 2 робочих дні та більше після оприлюднення рішення щодо переможця закупівлі. Договір між замовником та переможцем має бути підписаний на суму, що не перевищує ціну останньої пропозиції, поданої переможцем в аукціоні.
Які подальші дії замовника після визначення переможця?
Якщо пропозиція Учасника відповідає умовам закупівлі, Замовник присвоює кандидату ознаку Переможця, публікує в Системі скан-копію документа з відповідним рішенням Замовника. З цього моменту повинен початися процес підписання договору.
Якщо Учасник, який запропонував найменшу ціну, вважає його дискваліфікацію недостатньо аргументованою, що робити такому учаснику, киди йому звертатися?
Якщо учасник, який запропонував найменшу ціну, вважає його дискваліфікацію недостатньо аргументованою, то він може звернутися до замовника з вимогу щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з його пропозицією, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через 3 робочих дні з дня надходження такої вимоги.
Чи можна вважати закупівлю такою, що відбулася, якщо на закупівлю подано лише одну пропозицію?
Якщо пропозицію подав один Учасник при проведенні допорогової процедури, то Закупівля переходить на етап «Кваліфікація». Якщо пропозицію подав один Учасник при проведенні процедури "Відкриті торги" (українські та європейські) або два Учасники при проведенні процедури "Конкурентний діалог, закупівля автоматично відміняється і не переходить до аукціону.
Як визначається дата аукціону?
Дата та час аукціону призначаються Системою автоматично. Авторизовані електронні майданчики мають право інформувати користувачів Системи про дату проведення аукціону.
Скільки разів учасник може понизити ціну пропозиції за один раунд аукціону?
Учасник може протягом одного раунду аукціону один раз понизити ціну своєї пропозиції не менше ніж на крок аукціону по відношенню до своєї попередньої ставки.
Чи може замовник вносити зміни в оголошення та документацію? Як це відбувається?
Замовник має право вносити зміни в інформацію та документи щодо оголошеної закупівлі протягом періоду уточнень для допорогових закупівель та протягом періоду подачі пропозицій для понадпорогових закупівель. Історія змін документів, внесених у цей період, зберігається і доступна для перегляду користувачам Системи. Якщо замовник вносить зміни до документів, він зобов’язаний дозавантажити такі зміни у вигляді окремого файлу.
Чи доступна інформація про учасників та їх пропозиції іншим учасникам?
Будь-яка інформація про Учасників та їхні пропозиції є закритою до закінчення електронного аукціону, крім початкових цінових пропозицій, які залишаються закритими лише до початку аукціону для всіх осіб, крім Учасника, який подав пропозицію.
Чи може учасник двічі подавати пропозицію?
Один Учасник має право подати лише одну пропозицію до кожної окремої Закупівлі.
Як правильно учаснику подати пропозицію через електронний майданчик?
Для участі в Закупівлі Учасник подає пропозицію шляхом заповнення екранної форми в Системі, доступ до якої здійснюється через Авторизовані електронні майданчики, і, за потреби, завантажити в Систему документи та в електронному вигляді.
Чи бачить замовник особу учасника, що направив звернення щодо роз’яснень?
Звернення щодо роз’яснень Учасників є анонімними до закінчення аукціону. З метою збереження анонімності Система не надає можливості приєднання файлів до звернення. Звернення має бути сформульовано лише в текстовому вигляді. Замовник відповідає на звернення, за потреби завантажує додаткові файли в такому ж порядку, як у випадку розміщення/зміни оголошення Закупівлі.
Який алгоритм проведення допоргових закупівель?
Деталі щодо проведення допорогових та надпорогових закупівель можна знайти за посиланнями: http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/597?q= та http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/688?q=
Як визначається відповідальність уповноважених осіб при здійсненні процедур закупівель у системі Prozorro?
Ви маєте прийняти положення про здійснення процедур закупівель. Відповідальність визначається цим положенням та наказом про призначення такої особи.
В якому випадку застосовувати нецінові критерії?
Застосовувати нецінові критерії можна лише, якщо Ваша закупівля має складний характер (у тому числі закупівля консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт) та немає постійно діючого ринку. Детально про нецінові критерії оцінки за посиланням http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/600?q=
Які ще критерії крім ціни може визначати замовник?
Замовник може визначати в закупівлі нецінові критерії та їхню питому вагу, що сумарно не може перевищувати 30%, якщо він має намір застосувати процедуру оцінки за критеріями іншими, ніж ціна.
Який строк періоду подання пропозицій?
Тривалість періоду подання пропозицій триває мінімум 2 робочі дні (1 робочий день, якщо вартість закупівлі менше 50 000 грн) – у допорогових закупівлях та з першого дня і протягом всього періоду подачі пропозицій крім останніх десяти днів до завершення строку подачі пропозицій – у понадпорогових закупівлях.
Який строк періоду уточнень?
Період Уточнень триває мінімум 3 робочі дні (1 робочий день, якщо вартість закупівлі менше 50 000 грн) – у допорогових закупівлях. Період уточнень та подачі пропозицій у понадпорогових закупівлях поєднаний та триває не менше 15 днів.
Чи правильно робить замовник, коли не вказує в предметі закупівлі, зазначаючи конкретні торговельні марки товарів, еквівалент. Чи є це порушенням?
У вимогах до предмета Закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях Учасників.
Якого формату має бути прикріплена тендерна документацію, а також пропозиції учасників?
Усі файли, що прикріплені під час оголошення Закупівлі, а також до пропозицій Учасників повинні мати розширення .doc, .docx, .ppt, .pptx, .pdf, .jpeg, .png та/або розширення програм, що здійснюють архівацію даних. Забороняється обмежувати перегляд цих файлів шляхом встановлення на них паролів або у будь-який інший спосіб. Забороняється додавати документи, що безпосередньо не стосуються Закупівлі.
Яким документом регламентуються “допорогові” та «понадпоргові» закувлі?
«Допорогові» та «Понадпорогові» закупівлі регламентуються Законом України «Про публічні закупівлі» та Порядком здійснення допорогових закупівель, затвердженим Наказом ДП “Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35.
Чи може замовник бачити пропозиції учасників торгів до закінчення аукціону?
Ні, всі пропозиції в системі приховані до завершення аукціону.
Яка вартість за подання пропозиції та як розраховується сума?
Вартість за подання пропозиції встановлена Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166.
Де можна знайти нормативні документи, які регулюють процес публічних закупівель?
На сайті є посилання на сторінку Центру підтримки Департаменту регулювання державних закупівель https://prozorro.gov.ua, де можна знайти не лише нормативно-правову базу, а й іншу корисну інформацію як для замовників, так і для учасників. А також у нас на сайті є розділ infobox.prozorro.org, де можна знайти корисну інформацію у сфері державних публічних закупівель.
Як зареєструватися в Системі електронних публічних закупівель Prozorro?
Зареєструватись у Системі можливо лише через акредитовані електронні майданчики, перелік яких можна знайти за посиланням: https://prozorro.gov.ua/majdanchiki-prozorro
Як визначається поріг закупівлі та які закупівлі можна вважати “допороговими”, а які “понадпороговими”?
Пороги закупівель визначаються відповідно до пункту 1 статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”. “Допорогові” та “надпорогові” закупівлі – це умовні назви закупівель. Закупівлі, очікувана вартість яких менша 200 000 грн (для товарів, послуг) та 1,5 млн грн (для робіт), а також менша 1 млн грн для товарів і послуг, 5 млн грн – для робіт (для замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання), вважаються “допороговими”. Такі закупівлі регламентуються Порядоком використання електронної системи закупівель для здійснення допорогових закупівель, а не Законом України “Про публічні закупівлі”. Якщо ж очікувана вартість закупівлі дорівнює або перевищує 200 000 грн (для товарів, послуг), для робіт 1,5 млн грн, а також дорівнює або перевищує 1 млн грн, а робіт – 5 млн грн (для замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання), такі закупівлі вважаються “понадпорогові” та підпадають під сферу застосування Закону України “Про публічні закупівлі”.
В якому документі прописано, що веб-портал Уповноваженого органу – це prozorro.gov.ua?
Відповідно до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 473 інформаційно-телекомунікаційну систему “Prozorro” за адресою в мережі Інтернет www.prozorro.gov.ua визначено веб-порталом Уповноваженого органу.
Коли подавати документи для кваліфікації?
При оголошенні допорогових торгів, Замовник оприлюднює, в тому числі, й перелік документів, які необхідні для проведення кваліфікації Учасника. Крім того, Замовник визначає етап, на якому такі документи повинні бути подані.

Якщо Замовник зазначає, що документи для кваліфікації повинні бути подані разом з пропозицією, то Учасник, реєструючи свою пропозицію для участі в торгах, завантажує на майданчик скановані копії необхідних документів.

Якщо Замовник зазначає, що документи подаються на етапі розгляду пропозицій або кваліфікації переможця, то документи завантажуються після проведення аукціону, Учасником з найменшою по величині ціновою пропозицією.
Що робити якщо замовник тривалий час не розглядає пропозиції у «допорогових» закупівлях?
На допороговій закупівлі Замовник самостійно визначає строки кваліфікації учасників. Перший крок – це отримати інформацію про причини і по можливості посприяти просуванню процесу за допомогою наявних засобів, телефоном, e-mail тощо. Контактна інформація про замовника є в оголошенні Закупівлі.

У разі, якщо строки надто затягуються, рекомендовано звертатись зі зверненням відповідно до п. 14 Порядку здійснення допорогових закупівель у зв’язку з відсутністю рішення про визначення переможця протягом встановленого строку.
Як потрапити в систему в якості постачальника?
Вам потрібно зареєструватися на будь-якому з майданчиків, що підключені до системи. Знайти ту закупівлю, в якій ви бажаєте взяти участь, і, тоді подати свою цінову пропозицію.
Як оскаржити рішення Замовника?
Процедура оскарження, передбачена Законом «Про публічні закупівлі», застосовна лише до надпорогових закупівель, тобто на суму 200 000 грн для товарів і послуг і 1 500 000 грн для робіт. Скарги стосовно допорогових закупівель може розглядати Комісія з розгляду звернень, яка може видавати незобов’язальні рішення рекомендаційного характеру. Скарги повинні подаватися в електронній формі у межах строків, що встановлюються залежно від предмета скарги. Загалом можна виділити три часові проміжки, в які може подаватися скарга, залежно від ситуації: до настання кінцевого строку подання пропозицій, після визначення відповідності пропозицій умовам тендерної документації та відхилення тендерних пропозиція, які не відповідають умовам тендерної документації або після визначення переможця процедури закупівлі.
Як оскаржити умови закупівлі?
Скарги, що стосуються тендерної документації та прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. На цьому етапі суб’єкти оскарження мають право оскаржувати неправомірність (з їх точки зору) умов, визначених тендерною документацією, наприклад, якщо технічні специфікації призводять до дискримінації учасників.
Чи обов’язково реєструватися в системі для того, щоб взяти участь в аукціоні?
У Аукціоні можуть брати участь тільки зареєстровані Учасники Аукціону. Всі інші Користувачі Системи, в т.ч. Замовник певної закупівлі, мають можливість on-line спостерігати за ходом Аукціону.
Що робити, якщо закупівля не відбулася?
Якщо закупівля не відбулася, і у вас все ще є потреба в продукції чи послузі, ви можете оголосити тендер повторно.
Що робити, якщо учасник відмовляється від своєї пропозиції?
Якщо це відбулось вже після визначення Вами переможця, то ви можете відкликати своє рішення, зазначивши причини, і розглянути наступну за ціною пропозицію. Якщо постачальник відмовився до визначення переможця, Ви розглядаєте наступну.
Що робити, якщо система поводить себе неочікувано?
З усіма технічними питаннями, будь ласка, звертайтесь до служби підтримки майданчика, через який проводиться закупівля.
Чи потрібно розміщувати документацію щодо процедури закупівлі? Якщо так, то яку і коли? Чи можна вносити зміни в документацію і коли?
Під час створення та публікації оголошення про закупівлю Замовник вносить в нього лише основні дані про свою закупівлю, інформацію про предмет закупівлі, строки періоду подачі пропозиції тощо. Також необхідно прикріпити тендерну документацію, де більш детально мають бути прописані вимоги до пропозицій Учасників. У складі тендерної документації обов'язково повинен бути проект договору з зазначенням порядку змін його умов. Замовник може внести зміни в тендерну документацію протягом всього періоду прийому пропозицій (для відкритих торгів).
Чи потрібно оголошувати закупівлю на всіх майданчиках, де була пройдена реєстрація?
Ні. Оголошення про проведення закупівлі не потрібно дублювати на всіх майданчиках – після того, як Ви розмістите своє оголошення на одному з майданчиків, на всіх інших воно відобразиться автоматично.
Як можна протестувати електронну систему закупівель?
На початку роботи Ви можете активувати режим навчання і потренуватися оголошувати закупівлі. У цьому Вам допоможе служба підтримки обраного Вами майданчика.
Чи потрібно одній організації реєструватись на всіх Майданчиках?
Ні. Ви можете зареєструватись як на одному, так і на кількох акредитованих майданчиках (за Вашим бажанням). Майданчики відрізняються інтерфейсом і сервісами, які надають своїм користувачам. Ви можете обрати зручний для вас, а також поміняти його у будь-який час на інший.
Що є підтвердженням реєстрації на майданчику? (для Замовників)
Після завершення реєстрації Ви отримаїте логін та пароль особистого облікового запису, після чого ви зможете розміщувати в системі процедури закупівлі, відповідати на запитання учасників та визначати переможця торгів. Але зауважте, що для того, щоб приєднатися до системи, Вам потрібно оголосити хоча б одну реальну закупівлю.
Що таке електронний аукціон?
Аукціон на зниження ціни - це один з етапів закупівлі, проведеної за допомогою електронної системи публічних закупівель. Цей етап присутній на допорогових закупівлях, а також у процедурах Відкриті торги (українські та європейські) та Конкурентний діалог. Механізм проведення аукціону однаковий для всіх цих процедур. Тобто це процедура визначення найменшої цінової пропозиції, в ході якої Учасники бачать ціни конкурентів і мають можливість декілька разів зменшувати свою ціну.
Для чого потрібна електронна система закупівель?
Електронна система потрібна для того, щоб створити умови, за яких закупівельник змушений працювати чесно, оскільки у нього не буде можливостей обрати «потрібного» переможця, а кожну його дію буде зафіксовано і проаналізовано. Вся інформація про будь-які проведені в електронній системі торги зберігається в центральній базі даних і доступна на сайті http://prozorro.gov.ua/.
Що таке майданчик (електронний, комерційний, торгівельний)?
Це єдина точка доступу користувачів до центральної бази даних ProZorro.
Як працює система ProZorro?
Згідно з Законом України "Про публічні закупівлі" портал prozorro.gov.ua є відкритим ресурсом, який пропонує доступ до всієї інформації з центральної бази даних про електронні тендерні торги, що були оголошені з 31 липня 2016 року. Державні организації-замовники оприлюднюють тендерні оголошення (а учасники аукціону беруть участь в торгах) за допомогою модулю електронного аукціону, доступ до якого вони отримують, зареєструвавшись на авторизованих електронних майданчиках. Модуль аукціону відповідає за те, щоб інформація потрапляла до центральної бази даних та оприлюднювалася на порталі та всіх інших майданчиках одночасно.
Підкажіть, будь ласка, якщо в «допороговій» процедурі електронної закупівлі товарів надійшла 1 пропозиція від 1 учасника. Можна вважати, що такі торги відбулись і чи це не є порушенням ч. 1 ст. 31 Закон України “Про публічні закупівлі”?
Допорогові закупівлі не регламентуються Законом. Для врегулювання цього питання є Порядок здійснення допорогових закупівель, відповідно до якого, якщо надана 1 пропозиція, то вважається що торги відбулись, і Замовник може акцептувати таку пропозицію.
Як зареєструватися в системі ProZorro?
Зареєструватися в ProZorro можливо лише через акредитовані майданчики, які під’єднані до системи та перелік яких розміщено на офіційному сайті. Перейдіть на обраний вами майданчик та почніть реєстрацію. Якщо у вас виникають питання під час реєстрації, ви можете звернутися до менеджера вашого майданчика.
Чому робота в системі реалізується через приватні комерційні майданчики? Чи не буде корупції та зловживань саме там?
У системі реалізовано крос-доступ – не важливо, з якого саме акредитованого майданчика увійшов у систему постачальник, або де саме замовник оголосив тендер. Усі дані передаються в центральну базу даних, і їх видно на будь-якому з акредитованих майданчиків. Стосовно модуля аукціону, то він також єдиний – в онлайні можуть торгуватися постачальники з будь-якого із електронних торгівельних майданчиків. Багато майданчиків, підключених до системи – це наша гарантія того, що ніхто з них не стане неефективним і дорогим монополістом.
Чому ціна закупівлі зменшується на електронних торгах?
У цій системі, як і в реальному житті, ніхто не знає: скільки учасників і з якими цінами прийде на конкретний тендер. Тому, якщо постачальник поставив ціну понад ринкову, сподіваючись, що більше претендентів не буде – немає необхідності скасовувати тендер. Потрібно дати йому можливість поторгуватися і опустити ціну. Це завдання вирішує редукціон – трьохетапний аукціон, який є частиною системи.
Чи потрібно реєструватись у системі для того, щоб аналізувати тендери?
На деяких майданчиках є можливість реєстрації з функцією “Спостерігач”. Однак ви можете без жодної реєстрації відслідковувати всю інформацію на bi.prozorro.org, а також на http://prozorro.gov.ua .
Як здійснюється доступ до модуля аналітики ВІ? Що робити, якщо виникають проблеми з доступом?

Доступ до аналітичного додатку ProZorro здійснюється за посиланням http://bi.prozorro.org. Якщо у вас виникли проблеми з доступом до модуля аналітики ВІ:

  • Переконайтеся, що ви використовуєте останню версію браузера.
  • Рекомендовано для використання Google Chrome.
  • Перевірте, чи доступні WebSocket через Ваше з’єднання, відкривши http://websocketstest.com. Якщо якийсь із пунктів не проходить перевірку, необхідно змінити конфігурацію проксіруючого ПО, фаєрвола або скористатися альтернативним доступом описаним нижче.
  • Чи достатня швидкість з’єднання для зручної роботи? При підключенні завантажується об’єм, який приблизно рівний 6 Мб, що по тривалості буде відповідати таким цифрам (результати тестового майданчика):

GPRS (50kb/s 500 ms) – не завантажиться!

EGDE (250kb/s 300ms) – 3-10 хвилин (дуже залежить від кеша браузера)

3G (1Mb/s 40ms) – 35 с

DSL (2Mb 5ms) – 30 с

WiFi (30Mb/s 2ms) – 9,5 c

Якщо всіх порад дотримано, але все одно не вдається здійснити підключення, скористайтеся альтернативним доступом:

Примітка. Прямі посилання на додаток є службовими и можуть бути змінені без попередження. Наполегливо рекомендуємо не користуватися ними без нагальної потреби.